Dat ze wakker zijn

En lap! ze zijn terug, jawel, Dweezel en zijn hond. Enkele losse flodders…

Enkele maanden echt volledig geen zin gehad om te bloggen, maar ik heb mij zonet een deuk ge-enerveerd bij het lezen van een blog waarin élke zin, ik zweer het u, op z’n minst twee verkleinwoorden bevat. Zeetjes, zonnetjes, blogjes, centjes, badjes à volonté… I just don’t get it. Dat iemand in het dagelijkse taalgebruik af en toe verkleinwoorden gebruikt om effectief iets kleins te benoemen of als teken van affectie, natuurlijk, wie doet dat niet, maar deze blogger moet bij het herlezen van zijn schrijfsels toch op zijn minst nattigheid voelen? Tenzij hij natuurlijk overvallen wordt door affectie voor de zon, de zee, zijn blog, zijn geld en zijn bad, want dan zou ik het, als ik veel moeite doe, nog begrijpen. Het is natuurlijk ongetwijfeld een lieve man, maar ik kan en wil me de stroperigheid niet voorstellen die thuis, binnen die relatie, heerst. Het heeft, maar dat is mijn gedacht, iets afstotelijk.

Soit. Dweezel en The Dog zijn de afgelopen maanden druk in de weer geweest met feesten, Het Lief, de scheiding van Nr2, Dweezel Junior en vooral genieten van zijn ondertussen al acht maanden durende geluk. Feestjes, het liefje, het scheidingetje van Nr2’tje… Naah, het gaat me echt niet af. Sinds kort voer ik Dweezel Junior tot zijn groot contentement zelf naar school en ontlast ik Dweezel Senior op die manier een beetje, gebruik ik de bedrijfswagen enkel om naar het station te rijden en ga ik werken met trein en metro, eveneens betaald door de werkgever. Het is ook een jungle, maar op die manier spaar ik meer dan twee uur per dag uit en kan ik eindelijk terug wat lezen. Geen hoogstaande literatuur, eerder junkfood for the brain, maar dat het deugd doet, is een feit.

De toetsenist van onze groep, in zijn vrije tijd professor in het UZ Gent😉 heeft vorige week op een vlucht naar Orlando een vrouw helpen bevallen op enkele duizenden meter hoog. Een heel nieuwe betekenis voor de Mile High Club: in plaats van te vogelen, bevallen. Hij stond in alle kranten, a glorious moment of fame, terwijl we eigenlijk eerder dat ogenblik wilden verwerven met de groep. ’t Is een begin natuurlijk en zou een leuke topic kunnen zijn in onze bio.

Dit was een opwarmerTJE, ik zal een poging doen om mijn blogJE te vullen met regelmatige postJES in dit jaartJE 2009. Veel lieve groetJES van DweezelTJE en zijn hondJE. Fuck, that really sucks!🙂

Tags: , , , ,

3 Reacties to “Dat ze wakker zijn”

  1. Margo Says:

    Zie hier, uit welk hol komen jullie ineens gekropen? Blij dat je terug bent, bedoel ik.

    Dat bloggertje heeft imderdaadjes een klein probleempje, zoveel is zekertjes. Toch geen zin om een linkje te geven naar dat blogje? ’t is maar omdat het mij ook al een heel tijdje voor het windje gaat, en ‘k wil me ook wel nog eens een keertje proberen enerveren. Kwestie van afwisseling, ziede?

  2. elke Says:

    Ha, ’t was een vent, godzijdank. Alhoewel, als de venten tegenwoordig ook al zo beginnen.

    Welkom terug! Ik hoor de link wel van Margootje, kan ik mij samen met haar enerveren.

  3. Nina Says:

    Amai, het was dan nog een vent ook! Waar gaat dat heen, waar gaat dat heen? Naar veel mottigheid in de maag bij mij, als ik zoiets moet lezen…
    Kan het zijn dat uw toetsenist op de radio geweest is ook? If yes, dan ben ik speciaal voor hem langer in de auto blijven zitten om het einde van zijn verhaal te horen, wat is de wereld toch klein🙂

Geef een reactie

