Happy days

Voorwaar, het is een blijde dag. De advocate heeft gisteren laten weten dat de wettelijke scheiding met Nr2 een feit is en dat ze naar het gevraagde onderhoudsgeld kan fluiten. Ho ho ho and (yet another) bottle o’ rhum! Eigenlijk wel straf, een huwelijk van elf maanden, op mijn kosten geleefd, Dweezel and The Dog compleet murw geterroriseerd, geen kinderen en dan nog onderhoudsgeld vragen omdat haar ‘levensstandaard is gedaald’. Yeah, right. Sommige mensen hebben toch echt lef. Nu gaat het dossier naar de notaris en dan weet ik hoeveel ze eist en krijgt voor het huis, een huis dat ik heb gehuurd in ’95, gekocht in ’97, verbouwd in 2001 en ingekocht van Nr1 in 2003. Nr2 heeft er elf maanden gewoond, van begin 2006 tot begin 2007 – wat, denkt u, is fair? Hoeveel moet ze krijgen?

Het Lief heeft gepraat over een (leeg) aquarium dat ze nog ergens heeft staan en dat moet verhuisd worden. Een makkie? No way, het is een aquarium ter grootte van – hou u vast – een uit de kluiten gewassen ligbad en weegt ook een pak meer. Dweezel Junior heeft dat vaneigens gehoord en wil nu al vissen gaan kopen tegen dat het ding er staat. “Waar moeten ze dan voorlopig leven?” wordt natuurlijk beantwoord met “In ons bad natuurlijk, papa”. Alle uitleg over de noodzaak aan waterfilters en zuurstofpompkes wordt natuurlijk beantwoord met “Waarom?”. Kortom, eindeloze uitleg voor het slapen gaan.

Vermits het een blijde dag is, willen zowel Dweezel als The Dog nog even vermelden dat ze de afgelopen vijf maanden ongelooflijk gelukkig lopen en er wordt heel voorzichtig gedacht en gesproken over een eventueel samenhokken met Het Lief. Dweezel en The Dog en Dweezel Junior kijken daar heel erg naar uit. De hond en de katten ook. Dweezel Senior ook. Als het zover komt, zullen de gezamenlijke zuchten van opluchting een heuse windhoos zijn denk ik. En, voor alle duidelijkheid, mocht ik alles opnieuw moeten ondergaan om te komen tot op dit punt, ik zou er zonder aarzelen voor tekenen. Life begins at forty? Wel, in mijn geval mag het gerust een jaartje te vroeg beginnen🙂

Tags: , , ,

6 Reacties to “Happy days”

  1. elke Says:

    Krijgen? Vind je niet dat ze huurgeld moet betalen…?
    Maar laat het een blije dag blijven! Proficiat met jullie geluk!

  2. dweezelthedog Says:

    Awel, da’s nogal ambetant: de wet zegt dat ik haar waarschijnlijk zal huurgeld moeten betalen voor de maanden dat ik er ben blijven wonen sinds ik ze aan de deur heb gezet… In een eerdere post kan je namelijk lezen dat ik zo debiel ben geweest mijn huis in de gemeenschap te betrekken… * sigh *

  3. elke Says:

    Ge meent het! Dat is nu toch echt wel de omgekeerde wereld, hĂ©… We spreken hier dus van bijna 2 jaar huur + een deel van de woning als het slecht wil? Amai!
    Maar maar MAAR: het is toch een blije dag vandaag. We gaan hem niet verpesten!

  4. Elle Says:

    Proficiat, drink er éne (meerdere dus) voor mij op. Santé!

  5. vandepotgerukte Says:

    Niet meer trouwen! Goed verstaan?

    Was getekend

  6. zapnimf Says:

    Ik ga het geen twee keer meer zeggen.
    Of toch wel : een huis van voor het huwelijk in de gemeenschap brengen… zot!

    Veel toekomstig woonplezier (dat staat uiteraard los van mijn uitroep hierboven) met ‘het lief’ en het aquarium (gun junior ook eens iets!).

Geef een reactie

