Het Fenomeen II

Dweezel acht het tijd om nog even verder te leuteren over Het Fenomeen. Het handboek voor de Datende Man(nen), toepasselijk afgekort als DM. Voor het gemak zal ik de vrouwen op de datingsites afkorten als BV, Beschikbare Vrouw(en). Ha! Ik hoor ze al briesen tot hier🙂 De basisregel voor elke min of meer normale DM is: uiteindelijk is het de BV die de DM kiest, niet omgekeerd. Als je min of meer interessant bent en er niet uitziet als een holbewoner, dan krijg je misschien een date los, ja, maar eventuele verdere evolutie ligt in de handen van de BV. Sommige BV zoeken ook wel naar een holbewoner, échte mannen zoals dat heet – in het kruis schartende, pinten hijsende, voetbalkijkende, moeilijk met gevoelens omkunnende mannen. Mannen waarover de BV foutievelijk denken dat ze ze wel zullen kunnen domestikeren en dat hersencellen alsnog kunnen aangekweekt worden. Yeah, right🙂

Eerst en vooral moet de DM er voor zorgen dat hij in staat is een degelijk profiel te schrijven en profielen van de BV te lezen. Als u tot hier hebt kunnen volgen, dan kan u dus op zijn minst al lezen, wat een héél grote troef is en als u dan nog notie hebt van volzinnen en leestekens, dan behoort u tot een zeldzaam soort mannen. Als u dan bovendien nog het onderscheid kent tussen ‘die’ en ‘dat’, ‘men’ en ‘mijn’, ‘noemen’ en ‘heten’, ‘jou’ en ‘jouw’ en niet categoriek alle vervoegingen waarover u twijfelt doet eindigen op ‘d’, dan bent u – in mijn ogen – al een halfgod. Om een complete god te worden, moet dat profiel natuurlijk ook nog iets zéggen, bij voorkeur over uzelf, niet over uw auto – tenzij u natuurlijk een vrouw zoekt die daarvan in extase geraakt. Verschillende factoren tellen: wees eerlijk, wees een béétje interessant, begin niet over uw verleden, hang niet de zieligaard uit en heb een béétje humor, liefst niet in het genre van “trek eens aan mijn vinger”. Toon, met andere woorden, dat u wel eens interessant zou kunnen zijn om een avond mee aan tafel te zitten en te eten, te lachen, te babbelen en te drinken.

Vermits iedereen, zowel DM als BV, vindt dat de verpakking ook telt – voor de één al wat meer dan voor de ander – is een foto plaatsen een must voor de DM. Voor BV is dat anders, want zij, zoals ik zei, maken uiteindelijk de keuze en zullen wel een foto sturen per mail. Beste DM, plaats een échte foto en, bij voorkeur, meerdere. Zonder gephotoshopte schouders, ogen, tanden of wat u nog al meer lelijk vindt aan uzelf. Als uw profiel en uw foto’s okay zijn, betààl dan om als full member op de datingsite te staan en verwacht vooral niet dat de BV onmiddellijk als vliegen op een, euh, stront op u zullen afkomen, u moet zelf ook nog iets doen.

Kies uw nickname zorgvuldig en zorg dat die origineel is, want dikwijls wordt daar naar gevraagd en dan heb je meteen al iets voor op msn :) Gebruik geen nicks die weerspiegelen wat voor zielig persoon u eigenlijk bent, en gebruik er ook geen die weerspiegelen hoe fantastisch u zichzelf wel vindt. Blijf bovenal ver weg van verkleinwoorden ook al hebt u een grote aaibaarheidsfactor: vele BV zoeken inderdaad een lieve partner, maar die moet bovenal ook nog wel een man zijn en Dweezel, samen met veel BV, denkt dat mannen die veel verkleinwoorden gebruiken ofwel geen stamina hebben, ofwel jeanetten zijn, ofwel nog thuis bij mama wonen. Of een combinatie van dat alles, dat kan natuurlijk ook.

Weet wat u wil. En hier meteen ook een kleine waarschuwing voor de BV: ik ken getrouwde DM die als single op Het Fenomeen rondwaren en ik ken DM die voor elke BV een streepke trekken op de badkamermuur thuis. Ze hebben één ding gemeen: ze zien er goed uit en, bovenal, kunnen het verschrikkelijk goed uitleggen. Ik ken er zo één die in de loop der jaren zijn verhaal zó heeft verfijnd, dat heel veel BV gewoon niet kunnen weerstaan. Hij trekt streepkes, jawel, en is er nog trots op ook. Dit geheel terzijde: weet dus wat u wil, beste DM en wees daar hoe dan ook eerlijk in. Zoekt u een stabiele relatie? Zeg dat dan ook. Zoekt u pussy for free? Zeg dat eveneens. Zoekt u een vrouw met inhoud? Dito. Wat u ook zoekt, probeer het te definiëren. En begin dan maar te beseffen dat u onderworpen bent aan pussy power: uiteindelijk zal u niet kiezen, maar zal u gekozen worden. Het leukste is natuurlijk dat zij u kiest en u haar ook. Pussy power? Vrouwen zijn het sterke geslacht, niet de mannen. Zeg dat Dweezel het gezegd heeft.

Het msn-gebeuren en webcamgedoe wordt in één van de volgende posts behandeld, wees gerust.

Tags: , , , , ,

10 Reacties to “Het Fenomeen II”

  1. sneeuwkoningin Says:

    puur boerenbedrog,zo een handleiding
    als verse,nieuwe,doch doorgewinterde vrijgezelle dame (of BV) eis ik een handleiding voor de vrouwen ook!
    begin dus maar uw grijze massa te pijnigen
    maar je hebt tijd
    tegen eind volgend jaar misschien
    ah ja,wellicht maak ik me tegen dan weer zo een profiel aan
    welke sites raadt u aan?

  2. Elle Says:

    Heel herkenbaar, ik ben tientallen “Beertjes, Eenzame hartjes, Tomboykes, Peperkoekenhartjes, Loverboykes, Pandatjes, …” tegengekomen. Als ze dan nog een gesprek beginnen met “Piep” en zeggen dat ze graag naar’t zeetje ga is’t helemaal om zeep!

  3. Tom Says:

    pfieuw… en ik die dacht dat ik al hopeloos was…😀

  4. beate Says:

    Schrijffouten zijn zo’n turn off…

    Pussy power… Daar moet ik binnenkort ns iets over schrijven.😀

  5. Tom Says:

    zwijg mij van schrijffouten… Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen zat hier een pamflet van de lokale Vlaams Belang-fractie in de bus… Wel, kben na 2 bladzijden gestopt met de dt-fouten te tellen. Altijd grappig, zo’n mensen die beetje andere gaan vertellen dat ze de taal moeten leren, en zelf nog geen deftige zin op papier krijgen. Goh, ik verlang echt tot zo’n doos van het VB de volgende keer mij zo’n pamflet overhandigt… Ze kunnen maar beter voorbereid zijn op een spervuur van tricky vragen. Niet dat ik een antwoord verwacht, maar een beetje een scène maken mag wel eens in zo’n gevallen😀

  6. Margo Says:

    1 visie van 1 BV, 3 jaar geleden geheel persoonlijk ondervonden:

    98% van de profielen van DM zijn ronduit degoutant om te lezen.
    Nikszeggend, stijf en afgeborsteld, vergeven van de cliché’s en doorzeefd met joekels van schrijffouten.

    97% van de fanmail die de DM in uw privé box droppen zijn om je te bescheuren. “Dag iffra je hebt een tof profil ik ben bert en ben jong van hart zou je beter willen kennen ik heb geen footo maar je kan mij zien met de wepcam”.

    99% van de “gesprekjes” waaraan je je alsnog waagt met diegene die je the benefit of the doubt geeft eindigen steevast na 2 zinnen omdat je vaststelt dat het verdomme weer een windbuil blijkt te zijn.

    Voer genoeg voor tuttebellen die ervan genieten om aan de arm van hun vent te hangen.
    Mansvolk genoeg voor tante nonnekes die genoegen kunnen nemen met ne goeie zak van ne saaie vent.
    Bronstige heerschappen genoeg die hun “diensten” aanbieden aan vrouwen die uit vrees voor spinnewebben eens rap tussendoor van de grond willen gaan.

    1%, en dan denk ik serieus gul te zijn, zijn leuke en toffe peren met wie een deftige dialoog valt te voeren, die echt grappig zijn zonder te vervallen in platte toogpraat, die gewoon tof zijn in de omgang.

  7. Trits Says:

    Visie van HD(*): not my cup of tea. Wegrennen van hopeloze DM’s geniet voorkeur. Met of zonder LS(**).

    (*) Hete Doos
    (**) Lekkere seksslaaf euh leuke sloef euh … werderhelft

  8. zapnimf Says:

    En bij niemand komt spontaan de vraag naar boven : als dat werkelijk zo is, wat doen/deden jullie daar dan allemaal op?
    Enfin, niet dat ik stenen wil werpen, want deze brol komt ook weer allemaal naar boven als ik aan mijn chatverleden denk.
    Fenomeen 3 : Graag uw verledens profiel, dweez. Wij lachen graag.

  9. dweezelthedog Says:

    @zapnimf: ik heb er al over gedacht om mijn profiel van destijds hier te posten. Ik ga dat doen op het ogenblik van ongelooflijke stabiliteit of ongelooflijke instabiliteit. Eén ding is zeker: het zal hier ooit te lezen zijn🙂

  10. Eerste impressies « Eddie Lives Says:

    […] heb ik de hulp ingeroepen van enkele ervaringsdeskundigen en heb ik de “Bijbel voor mannen op datingsites” ook geraadpleegd. Zo ben ik de eerste obstakels mooi uit de weg kunnen gaan. De eerste week is al […]

Geef een reactie

