Groove

Dweezel is volledig gedomestikeerd, zoals dat heet. De schrikdraad mag verwijderd worden, de ketting losgemaakt. Hij gebruikt zelfs Vanish en HG. Vooral over dat laatste merk is hij enorm te spreken tijdens theekransjes – voor elk huiselijk probleem is er wel een HG-pul die dat probleem van de kaart veegt. Zwarte schimmel in uw douche? HG. Stinkende afvoeren? HG. Ik zeg het u, voor àlles is er HG. Spijtig dat ik dat merk niet kende in mijn laatste relatie, want er bestaat ongetwijfeld ook een pul HG tegen compleet psychotische vrouwen, maar da’s geheel naast de kwestie.

Eén avond per week hangt Dweezel zijn basgitaar over zijn linkerschouder en gaat hij gaan repeteren met De Groep. Voor de lezer die het onderscheid niet kent tussen een gitaar en een basgitaar: een gitaar heeft zes snaren, een basgitaar vier. Om het wat moeilijker te maken, heb je natuurlijk ook zes-snarige bassen, maar dat is voor jeanetten (excuseer mij voor de basvirtuozen onder u). Een bas met vijf snaren kan er nog net door, vooral als die vijfde snaar de lage B is, want bij welgekozen gebruik kan dat net dat extra geven (Under The Bridge, laatste noot van de strofe-riff). Een amateurbassist zoals ik heeft zo geen vijfde snaar nodig. Ik ben evenmin een jeanet🙂

De Groep gaat maandag in de studio. Cool. Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat Dweezel die ene avond per week niet zo gedomestikeerd is: dat is mijn avond, mijn uitlaatklep, mijn ding. Wat er zich op zo’n repetities afspeelt in mijn hoofd, dàt is mijn ding. De kick van de drum met de low down vibes van de bas, de harmonie met de piano, de welafgemeten virtuoze licks van de electrische gitaar en de stem en de folkgitaar van de zanger, waaruit elke song ontstaat. Man, dat voelt goed, dat voelt ongedomestikeerd, dat voelt vrij, ook al is het, vergis u vooral niet, hard werken op sommige ogenblikken. Het soort harde werken waar je deugd van hebt.

Op die ogenblikken is de symbiose tussen Dweezel en The Dog volledig. Dweezel denkt en ziet, The Dog voelt en beukt en de symbiose lays down the groove.

Tags: , , ,

8 Reacties to “Groove”

  1. Trits Says:

    *rent naar wederhelft*

    “Kijk, schat, HG is tègen gestoorde vrouwen… niet vóór! Staat zelfs op tinternet!”

    Gegroet,

    El Neurotisch Poetswijf

  2. Tom Says:

    HG… tzegt mij echt niks!

    maar bassisten zijn altijd coole gasten. Daarom wil ik het ook nog ooit leren🙂

  3. Elle Says:

    HG, daarmee kreeg ik de zwarte stippen in mijn douche niet weg. Nog andere tips of moet ik die twee kuiswijven met hun plastic handschoentjes bellen?

  4. dweezelthedog Says:

    @Elle: dubbel zo lang laten inwerken en behandeling zoveel keer herhalen als nodig. Ik ben ervaringsdeskundige🙂

    @Tom: is dat omdat je nu al cool bent en dat de bas dat zal bevestigen? Of eerder dat je nu niet cool bent maar een bas dat kan veranderen?😉

  5. sneeuwkoningin Says:

    HG?HG?
    Wat is HG?
    Hair gel?
    Hygiene gel?
    Hatelijk gestoord?
    Hyper Glijmiddel?
    Wat?
    tell me
    Ik ga vanacht niet kunnen slapen!
    Dus
    red deze gestoorde vrouw uit haar lijden!

  6. dweezelthedog Says:

    HG is een merk van allerlei kuis- en poetsgerief. Te vinden in een Brico in uw buurt🙂 Ook effectief tegen Zonnekoningen – verwijdert zonder sporen na te laten.

  7. Tom Says:

    aaaah… HG… :p

    en wat betreft je tweede punt: ik mag toch hopen dat dàt een retorische vraag was?🙂

  8. zapnimf Says:

    Wat is er mis met een echte vlezige poetshulp?

    Wat is er mis met een cd met basgeluiden?

    ’t Moet allemaal niet dat beetje meer zijn.

Geef een reactie

